Wróć do początku Okiem pedagogaDysleksja Co zrobić by dziecko uzyskało lepsze efekty terapii pedagogicznej?

Co zrobić by dziecko uzyskało lepsze efekty terapii pedagogicznej?

przez Ola Wojciechowska

Na wstępie tylko krótko rzucę małym spoilerem. Jeśli myślisz, że podam Ci tutaj jedną metodę, dzięki, której Twoje dziecko uzyska lepsze efekty terapii pedagogicznej – mylisz się. Podam Ci trzy wypadkowe, które przy wdrożeniu w życie wyjdą na plus zarówno Twojemu dziecku, Tobie, jak i terapeucie.

Błędne nastawienie – pierwszy krok do porażki

Jak wiadomo, terapia pedagogiczna to typ zajęć 1 na 1, podczas których korygujemy pewne deficyty dziecka, jednocześnie pracując na jego mocnych stronach. Błędem jest jednak myślenie, że praca nad deficytami dziecka leży tylko i wyłącznie po stronie terapeuty. Takie podejście nie prowadzi do poprawy funkcjonowania dziecka, a już na pewno go nie ułatwia.

Lepsze efekty terapii pedagogicznej są możliwe

Co więcej, te efekty są do osiągnięcia niewielkim kosztem. Wystarczy, że wdrożysz te kilka podstawowych, banalnych zasad i będziesz się ich konsekwentnie trzymać, a zobaczysz efekty. Kończę więc ten przydługi wstęp i zapraszam Cię do kwintesencji tego wpisu, czyli trzech podstawowych zasad efektywnej terapii pedagogicznej.

Rodzicu, jeśli chcesz by Twoje dziecko uzyskało lepsze efekty terapii pedagogicznej – zastosuj się do trzech głównych wypadkowych:

1. Współpraca

2. Stosowanie się do zaleceń

3. Pozytywne nastawienie

Po pierwsze współpraca rodzica z terapeutą, to już połowa sukcesu! Kiedy terapeuta widzi zaangażowanie ze strony rodzica – na samą myśl chce mu się pracować dwa razy bardziej.

Po drugie stosowanie się do zaleceń terapeuty, bo praca z dzieckiem leży zarówno po stronie terapeuty, jak i rodzica!

Po trzecie pozytywne nastawienie, zarówno terapeuty, rodzica, jak i dziecka. Nie muszę chyba tłumaczyć, że w pozytywnej atmosferze pracuje się efektywniej i przyjemniej.

Podsumowując współpraca, stosowanie się do zaleceń, pozytywna atmosfera i zdrowe relacje to podstawa efektywnej terapii pedagogicznej. Oczywiście trzeba tutaj dołożyć również chęć pracy ze strony dziecka i inne wypadkowe, na które już niekoniecznie możemy mieć wpływ. Te, które wymieniłam są przykładami wypadkowych, na które mamy wpływ.

Ostatecznie dodam tylko, że jako terapeuta gorąco zachęcam do takiej szczerej współpracy. Jak już wspomniałam na początku, taka współpraca między Tobą – Rodzicu, terapeutą, a Twoim dzieckiem wszystkim Wam wyjdzie na plus.

Możesz zajrzeć też tutaj

Skomentuj

* Korzystając z tego formularza wyrażasz zgodę na przechowywanie Twoich danych przez właściciela strony https://olawojciechowska.pl.